perjantai 20. tammikuuta 2017

Alkuvuoden juttuja

Tammikuun alkupuoli onkin kulunut varsin rauhallisissa merkeissä; joulu, uusivuosi ja loppiainen menivät kaikki töissä, joten nyt on ollut vähän pitempiä vapaita.
On ollut aikaa kalentereiden kanssa askartelulle, se on kyllä ihan mun juttuni ja pyrkii vähän karkaamaan käsistäkin. Aina mä oon kirjoitellut päiväkirjoja ja listoja, mutta nyt se on muuttunut enemmän vielä välinelajiksi ja tykkään kovasti seurailla myös muiden kalenterimanialaisten juttuja mm. Youtubessa.

Mä oonkin nyt ollut pariin otteeseen mökillä rentoutumassa ja kun on pimeää ja lumista, eikä pihalla voi kuopsutella niin askartelutarvikkeet kulkevat mukana ja tuovat kivaa ajankulua.
Ruokaa ei mökillä ole viitsinyt alusta asti paljonkaan kokkailla jo tiskinkin minimoimiseksi, joten oli hyvä idea hakea viime viikolla kiinalaisesta kioskista runsaat annokset evääksi.


Samat kalenteritouhut jatkuvat ja nyt on meneillään leppoisa lomaviikko, osin sekin mökillä vietettynä.
Teen varmaan erikseen jotain sisustuspostausta sieltä, mutta olen erityisen tyytyväinen taulukehykseen, johon vartavasten teetin merkityksellisen kuvan Honeysta ekaa kertaa käymässä mökillä ja katselemassa järvelle. Joka kerta viedään aina jotain pientä enemmän tai vähemmän tarpeellista mukanamme siellä käydessä ja on niin kivaa järjestellä.


Meillä on ollut lyhtyjä palamassa terassilla ja portailla, ne tuovat mukavaa tunnelmaa pimeyteen.
Honey kyllä löytää aina pehmeimmät paikat ja tässä se vähän harmissaan alistui ja käpertyi päiväpeiton päälle, kun ei saanut petiä raavittua auki ja pujahdettua täkin alle.

Mies on sitä mieltä että radio kuuluu mökkielämään, mä en niinkään välitä taustametelistä kun sitä töissä saa kuunnella ihan liiankin kanssa; radio ja telkkari molemmat saattavat pauhata ja kaikki se muu mölinä ja melske siihen vielä lisäksi. Mutta eiköhän toi nyt hiljaisella soitettuna menettele ainakin osan aikaa.

Mä tilasin meillä aikaisemmin olleelta opiskelijalta hauskat suojat sammutuspeitteisiin sekä mökille että kotiin. Hän ompelee niitä ja toi työpaikalle yhden, jota oon kadehtinut ja otin lopulta yhteyttä ja ostin itsellekin sellaiset.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti