sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Lokakuun puuhia

Melkein koko kuukausi on jo ehtinyt kulua lomasta ja päivät sekä aika paljon yötkin ovat menneet töiden merkeissä. Meillä on ryhmäkodissa joitakin lahjoituksena saatuja pehmoleluja ja yövuoroissa tämä majava vainoaa mua. Muuten se liikkuu milloin missäkin, mutta silloin kun valvon ja istahdan sohvalle huokaisemaan, se on aina jossain lähettyvillä tuijottamassa mua.

Oon tilaillut Wishiltä lisää söpöjä käsivoiteita ja muuta pientä tarpeellista.

Vielä muutama viikko sitten oli rantakoivussa kauniin keltaiset lehdet tallella, mutta nyt tuuli on jo riepottanut loputkin maahan.


Yövuorossa oli aikaa ihailla ja kuvata ruusuja, joita työkaveri oli ostanut Hulluilta päiviltä kaikkien iloksi.

Lokakuussa olisi vielä saanut poimittua monipuolisen kukkakimpunkin rantalenkillä, yllättävän paljon kukkia vielä näinkin myöhään löytyi. 

Jälleen kerran tuli poikettua syömässä Ohranjyvässä, jonka ruoka ei koskaan petä. Listalla oli uusi hampurilaisvaihtoehto kanapihvillä ja sitähän piti kokeilla.

Kesä- ja parvekekukat vaihtuivat jo kanerviin ja paikat laitettiin talvikuntoon.


Lokakuun Livbox oli harvinaisen vaatimaton, ei siitä saanut oikein kunnon postaustakaan kasaan. Lumenen uusi misellivesi nyt ainakin oli kiinnostava tuttavuus, mutta mitään sellaista normaalikokoista sävähdyttävää tuotetta ei nyt kyllä löytynyt.

Itsetehty pippurikastike pelastaa vähän heikompilaatuisenkin pihvin, se vaan on aina yhtä herkullista.

Lokakuussa eniten aikaa ja mietteitä on kulunut mökkiprojektiin, tosiaan päädyttiin ostamaan oma kesämökki, jonka terassilta Honey löysi heti istumapaikan, josta voi tähystellä järvelle.
Tämä on vielä niin uusi ja uskomaton juttu, mutta myöhemmin teen siitä paremmin postausta kun saadaan sinne vähitellen sisustusta ja paikkoja järjestykseen.

Hain taas Avon-tilauksen ja söin täyttävän jätskiannoksen kun tapasimme Sokoksella Riitan kanssa. Mä oon nyt jotenkin innostunut lakritsikastikkeesta ja vaihdoin siihen mansikkakastikkeen, joka annokseen olisi kuulunut suklaakastikkeen lisäksi ja se oli mun mielestä alkuperäistä versiota parempaa.


Nyt mä vietän Halloweenia yötöissä taas tän pelottavan majavan kanssa, pitikin osua viiden yön putki juuri nyt kun kelloja siirretään taaksepäin. 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti