perjantai 24. kesäkuuta 2016

Kesäkuun kuulumisia

Kävin jo hyvissä ajoin ennen mökkeilyä ja etenkin juhannusta etsimässä pillimukeja, joita nyt niin kovin näkyy kuvissa. Ovat ihan kivannäköisiä ja lisäksi mökillä tosi käytännöllisiä, kun oleillaan paljon ulkona ja kuljetaan edestakaisin myös grillin luona, niin juomat eivät läiky eikä itikoita ui seassa. Ostin viimeisiä kappaleita Putiikki rannalla- myymälästä ja innostuin tilaamaan vielä netistä niitä lisää.

Muualla olivat juhannusruusut jo täydessä kukassa, kun meidän pohjoisen puoleiselle takapihalle vasta aukesi ensimmäinen kukka.

Toukokuun helteiset säät muuttuivat myrskyksi ja sateeksi, työmatkapyöräilykin oli välillä aika haastavaa voimakkaassa vastatuulessa.

Mulla oli paljon yövuoroja ja hiljaisimpina hetkinä ehdin välillä ottaa kirjaa käteen.


Kesäkukkia putkahteli ihailtavaksi  mun ja Honeyn ulkoilureitin varrelle.

Mä innostuin kunnolla kalenteriaskartelusta ja tilasin heinäkuun alusta alkavan komean kalenterin ja aloin haalia sitä varten koristelutarvikkeita.

Mä oon helppo mainosten orja, kun tarpeeksi monta kertaa pyöräilin kotimatkalla Oreo-pirtelön kuvan ohitse, niin oli pakko käydä hakemassa sellainen ohikulkiessa maistiaisiksi. En kyllä muista koska olisin viimeksi juonut pirtelöä ja hyväähän se oli.


Idalla oli synttärit ja käytiin jälleen kerran Ohranjyvässä syömässä; mehän ollaan kerrottu tarjoilijoillekin maistavamme kaikkia listan annoksia vuorollaan. Mä otin tällä kertaa kylmäsavulohihampurilaisen bataattilohkojen kanssa ja olin oikein tyytyväinen.

Ilmojen taas lämmetessä Honey alkoi viihtymään parvekkeella itsekseenkin, tietenkin pehmeillä tuoleilla ja sohvalla.

Kyllä mua huvitti; kun on ollut puhetta töissä että tilataan jonkinlainen porrasaskelma etenkin mun käyttööni, kun olen niin lyhyt ja mm. lääkkeitä jakaessa yletyn vaan alahyllylle ja joudun yksin öisin kiipeilemään jakkaralla edestakaisin, joka on vähän riskaabelia. No tällainen vauvajakkara sitten tuli:) ihan kaunis ajatus mutta en mä edelleenkään juuri sen paremmin ylety mihinkään.

Saatiin viimeinkin hankittua kotiin kunnolliset palovaroittimet, aiemmat olivat vaan jossain  kaapin päällä ja nämä nyt olisi tarkoitus kiinnittää oikein kattoon. Olisi kiva jos noi ötökät lentäisi sinne ihan itse.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti