keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Romanttinen kesäsarja

Mä olin jo ihmeissäni mitä nyt katsella, kun ainoa mun tällä hetkellä seuraamani sarja Uusi Päivä jäi kesätauolle. Mutta ei hätää, huomasin mainostettavan uutta sarjaa Outlander - Aikamatkaaja ja päätin katsella kokeeksi. Mun ilokseni paljastuikin tuttu tarina, sarja perustuu mun englanniksi lukemaani Diana Gabaldonin kirjasarjaan.


Päähenkilönä on Claire, joka toisen maailmansodan päätyttyä palaa sotasairaanhoitajan tehtävästään miehensä luokse, jonka kanssa he lähtevät viettämään uutta kuherruskuukautta Skotlannin upeisiin maisemiin.
Siellä on vielä voimissaan druidiuskonto, ja he käyvät katsomassa siihen liittyvää rituaalia muinaisten kivipaasien keskellä.
Seuraavana päivänä Claire palaa paikalle ja koskettaessaan kiveä tempautuu kahdensadan vuoden taakse keskelle vuoden 1743 tapahtumia.


Hienoja maisemia, jännitystä ja romantiikkaakin on luvassa kun Claire suunnittelee pyrkimistä takaisin nykyaikaan toimiessaan klaanin parantajana ja jotkut uskovat hänen olevan noita.
Nyt on jotain kivaa odotettavaa torstai-iltaisin tai melkeinpä nykyään tallennan kaikki seuraamani sarjat ja katselen ne silloin kun on itselle hyvä hetki.
Täytyy ehkä lukea kirjat uudelleen kun en niitä niin tarkkaan enää muista, vasta ensimmäistä sarjan jaksoa katsoessani tajusinkin että mähän oon lukenut tän, joten ainakaan mulla ei ollut mitään ennakko-odotuksia näyttelijöiden ulkonäön yms. suhteen.
Kolme osaa vasta on tullut, että vielä ehtii päästä mukaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti