tiistai 18. maaliskuuta 2014

Nälkäpelit

Mulla on pari viimeistä viikkoa mennyt vapaa-aika tiiviisti lukiessa Nälkäpeli-trilogiaa.
Mä en ehkä oo kirjasarjan varsinaista kohderyhmää, lähinnä se taitaa olla nuorille tarkoitettu tieteis- ja seikkailutarina, mutta ei se tahtia haitannut.


Ostettiin kirjat joululahjaksi keskimmäiselle tytölle englanninkielisinä ja olihan siinä samalla vähän omakin lehmä ojassa, nuorin tyttö ahmi ne enkun kirjoituksiin valmistautuessa ja sen jälkeen mä sain ne vuorostani käsiini.


Oon aiemmin vaan seurannut kun tarinaa on mainostettu ja kehuttu elokuvina, mutta halusin mieluummin lukea kirjat. 
Ja olihan se mukaansa tempaava seikkailu, joka oli pakko saada nopeasti luettua loppuun.
Sarja sijoittuu luonnonkatastrofien tuhoaman Pohjois-Amerikan tilalle nousseeseen Panem-nimiseen valtioon. Päähenkilönä on 16-vuotias tyttö Katniss Everdeen, joka joutuu taisteluiden pyörteeseen ja kapinaliikkeen keulahahmoksi diktatuuria vastaan ja mukana on myös tietysti ripaus nuorta lempeä.


Täytyy sanoa että kyllä kirjasarja imaisi mukaansa tällaisen varttuneemmankin lukijan. Joskus voisi katsoa miten kertomus on toteutettu elokuvissa, mutta mun mielestä yleensä kirjat voittaa aina elokuvaversiot.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti